Fekete Vali
ÉJSZAKAI VEDUTÁK
A parkoló autók, épületrészek – sajátos személyiséget öltve – elhagyatottságot, magányt, az emberi jelenlét nem csupán fizikai hiányát fejezik ki, ahogy Pilinszky János írja Apokrif című versében. „Sehol se vagy. Mily üres a világ./Egy kerti szék, egy kinnfeledt nyugágy.” A képek kulcsszava tehát a magány, alapanyagaik pedig vastag fa táblák, kicsit bizáncias, ikonokra emlékeztető hangulatot kölcsönözve a kisméretű képeknek. Személyes terük épp akkora, amekkora távolságból szemlélni lehet őket: legfeljebb karnyújtásnyi. Körülbelül ez az a közelség, amelyből átlagos aurájú emberek beszélgetést szoktak folytatni egymással, de ilyen távolságból nézzük ösztönösen a festett és rajzolt portrékat is. Nyilvánvalóan nem csupán a megfigyelés, hanem lelki történések, kommunikációs mozzanatok tere is a műtárgy és befogadó intim zónája. Beszédes képek ezek tehát, amelyek halkan, de határozott hangon szembesítenek minket a mindennapok zajában alig halható városi magány sokrétű természetével. Csak meg kell hallanunk…
Ajtó
2008 · 21,5 × 29 cm · olaj, vászon
Kapu
2006 · 16,5 × 20 cm · olaj, vászon
Sarok
2006 · 17 × 24 cm · olaj, vászon
Arany
2009 · 21,5 × 29 cm · olaj, vászon
Ezüst
2009 · 21 × 26 cm · olaj, vászon
Csatársor
2014 · 23 × 30,5 cm · olaj, vászon
Ford
2009 · 24 × 32 cm · olaj, vászon
Három
2009 · 60 × 80 cm · olaj, vászon
Kis parkoló
2008 · 17 × 14 cm · olaj, vászon
Kombi
2009 · 22 × 29 cm · olaj, vászon
Kriszti
2009 · 21 × 28 cm · olaj, vászon
Lada
2014 · 21 × 28 cm · olaj, vászon
Ott
2007 · 17 × 24 cm · olaj, vászon
Parkoló
2007 · 24 × 34 cm · olaj, vászon
Polo
2014 · 21,5 × 29 cm · olaj, vászon
Polski
2009 · 24 × 32 cm · olaj, vászon
Trabant
2007 · 17 × 29 cm · olaj, vászon
Tettye
2009 · 21 × 28 cm · olaj, vászon
Zöld kép
2007 · 17 × 24 cm · olaj, vászon