Aknai Tamás
PROGRAMMŰVÉSZET
…Van, ami Fejős Miklós esetében is származtatható a „korszellemből” vagy divatokból, és több minden van, ami nem. Fejős Eddigi tevékenysége sem lehetett mentes a vizuális-festői nyelv legújabb kori fordulatainak befolyásától. Nyilvánvalóan jelenlévő erős hatásként kell számolnia neki is a fotó-alapú mediális kultúra jelenlétével, amelynek egy részét öntudatlanul használja, mint minden kortársa. De a művészet lehetséges pozícióját, lehetséges hatásrendszerét, a művész mibenlétének dilemmáit felvető érzékenység éppúgy alaprétege ennek a tevékenységnek, mint a természettel találkozás elsődleges élménye. A természet jelenlétébe persze esetében már javasolt belefoglalni azt a szociális és kulturális valóságot is, amit az ember és közösségei máig maguk köré telepítettek…
Part
1999 · 95 × 145, olaj · vászon
Hegy
2000 · 95 × 145, olaj · vászon
Tűz
2000 · 130 × 195 · vegyes technika
Fülke
2001 · 120 × 170 · vegyes technika, farost
Bóni-fok
2002 · 95 × 145, olaj · vászon
Hajnalpír I-II.
2007 · 200 × 600, olaj · vászon
Hajnalpír II.
2007 · 200 × 600, olaj · vászon
T.L. arcképe
2009 · 200 × 200, olaj · vászon
Odin
2005 · 125 × 185 cm · akri, farost
Vadszőlő II.
2010 · 200 × 200, olaj · vászon
Végjáték
2008 · számítógépes grafika
Lisztkugel
2010 · számítógépes grafika
Colourado
2014 · számítógépes grafika
Hommage à Gellér B. István I.
2019 · × , akril · vászon
Hommage à Gellér B. István II.
2019 · × , akril · vászon
Hommage à Gellér B. István III.
2019 · × , akril · vászon
Hommage à Gellér B. István IV.
2019 · × , akril · vászon